Lilla Otto

Alla inlägg under januari 2016

Av Beatrice - 31 januari 2016 06:45

    

Av Beatrice - 30 januari 2016 19:36

Lite sen uppdatering angående andra tillfället på Noseworken, men här kommer den!


Till en början pratade vi igenom hur det hade gått under veckan som varit. Några hade det gått väldigt bra för och andra hade stannat i sin utveckling och fick därmed backa bak lite för att underlätta själva sökandet. Sedan fick vi som uppgift att söka längst med en bräda som innehöll sex plåtburkar. Fem av dem var opreparerade och en var det doft i. Otto gick på och sökte, det blev halvdant då han inte var helt hundra på vad det var vi höll på med. Andra gången gick det bättre och sista gången var klockren. 

 

Sedan gjorde vi ett rumssök. Jag hade lagt doften lite tokigt till så han kände även doften av ett tuggben, som var mycket mer spännande enligt Otto. Men efter några sekunder kopplade han och nosade upp doften. Andra gången gjorde han en klockren sökning och hittade doften direkt. Målet här var att hela tiden vara i rörelse, just för att man annars lätt avslöjar vart doften finns...


Sist fick vi köra brädan igen. Men nu var en av burkarna preparerad med en hemlig doft. I vårt fall en nyckel. Vi fick köra brädan två gånger, båda gångerna sökte han fint! Jag är stolt!


Till nästa gång ska vi prova ett utomhussök samt använda annat än en plåtplunta och saltkar.

Av Beatrice - 29 januari 2016 06:45

       

   

tassashop.se

Ange koden JUL i kassan innan söndag och du får rabatt på hela köpet!


Köpte ett kaninskinn med handtag på inför mina privatlektioner inom Hundklimpen. Jag tycker inte att jag är en tillräckligt stor resurs för hundägares hundar beroende på vilken ras det är. Ta till exempel rodesian ridgeback, de är enmanshundar... hur når man fram till en sådan? Svårt även för övriga familjemedlemmar. Men kaninskinn triggar de flesta hundar som inte är varken leksugna eller godissugna, jag hoppas att det ska hjälpa! Just nu tränar jag en storpudel som är svagt intresserad av mig trots massa olika godisar och annat busigt i fickorna. Så detta ska vara som en förlängd arm!


Skyltarna köpte jag i A5-storlek. Jag tycker inte det är nödvändigt med A4 egentligen. Bra att träna på - visst. Men plåthög på flera kilo att konka på är inte kul! Så nu blev det 15 stycken A5-skyltar med alla rallylydnadens skyltar, bakom dem står dessutom beskrivningar så det går snabbt och enkelt att kolla upp om en kund eller jag blir osäkra. Kanon! 

Av Beatrice - 28 januari 2016 12:02

     

                                  #TBT


Av Beatrice - 28 januari 2016 06:45

Jag har ju grubblat om och om säkert 1000 gånger nu vart Otto ska vara medan jag är i Englad under bröllopet. Nu har jag kontaktat 3 personer som sagt kanske, det är ju långt fram så jag förstår att det är svårt för alla att boka. Men så har jag även kontaktat Flockens, ett pensionat i Örebro. Jag fick bekräftat att de ville ta emot Otto, men jag ska dit på onsdag och titta om det känns bra. Jag skriver mer då om hur jag uppfattar stället. Som det känns nu så känns det faktiskt som ett alternativ. Jag vill säkra upp på flera sätt. Följer dem på instagram, Facebook och även kollat lite på deras blogg. Vi får se på onsdag hur allt känns, skriver mer om pensionatet då.

Av Beatrice - 27 januari 2016 20:58


 
 

Lägg märke till våra snygga starter! Han har ju aldrig haft en tydlig varsågodsignal ens, alltid stått kvar och tittat på mig "Är du säker på att jag får gå/ta?". Men nu, han skuttar iväg! Så stolt matte! Jag har varit konsekvent nu varje gång med att göra samma sak, det har gett resultat!


"Är du beredd? Gå och leta!" *Tom högerhand visar i vilken riktning han ska gå*
 

Av Beatrice - 27 januari 2016 12:00


Jag gick upp i natt och åt coleslaw, haha den blev så sjukt god i måndags! Ger er receptet nedan. Jag marinerade också kyckling, jag brukar använda den när jag ska grilla men den blev även för ugnen


Kycklingmarinad för två filéer:

1 msk hounung

1 msk sirap

5 droppar soja

Salt

Peppar

Aromat (frivilligt)


Coleslaw ca 1 l:

1 dl majonäs

1 1/2 dl gräddfil

650 g vitkål 

1 rött eller grönt äpple

1 morot

1/2 rödlök

1 msk äppelcider vinäger

1/2 msk sötstark senap

Salt och peppar

Av Beatrice - 27 januari 2016 06:45

 

 
 
Rengöringsmousse för normal-torr hy 

Mjuk rengöringsmousse för ansiktet. Bevarar fuktbalansen i huden.

71kr


 
Rengöringsmousse Vitamin E 

Himmelskt mjuk rengöring.

71 kr


 
Rengöringsmousse Vitamin E mini 

Rent i miniformat.

41 kr


 
Deo Roll-On Lime 

Fräsch citruskänsla.

32 kr


 

Formula 10.0.6 Pores Be Pure. 

99kr


Köpte dessa på dermoshop.se och Apotek Hjärtat över nätet. Provat rengöringarna och masken, gillade den gröna rengöringen mest och masken både luktade gott och gjorde huden lenare. Minirengöringen och deon ska jag ha med mig när jag reser till England, de har rätt ml-mängd. Jag vet inte om dessa är testade på djur dock...

~Beatrice Pettersson~

  

Beatrice är 27 år och har kandidatexamen i retorik och kommunikativt ledarskap. 

 

Under 2013 utbildade hon sig till hundinstruktör hos Hundenshus Göteborg/Örebro. Hon tog examen i mars 2014 och är Diplomerad Hundinstruktör och driver nu Hundklimpen i Örebro där hon bland annat är utbildad domare i rallymix. Utöver Hundklimpen jobbar hon även i en djuraffär.

 

Kontakt: beatricepettersson@gmail.com

~Lilla Otto "Chandis Yoda"~

        

Chandis Yoda "Otto" är en Bostonterrier och föddes 2011-04-01 tillsammans med sina två syskon Chandis Yrhätta och Chandis Yoshi. Otto har haft en jobbig uppväxt med en hel del sjukdomar. Han har konstaterad allergi, men mot vad vet vi inte ännu men förmodligen laktos och ägg/kyckling. Otto åkte för 3 år sedan in akut med nervrycknigar som visade sig att vara på grund av förstorat hjärta och att klaffarna till hjärtat läckte, blåsljud på hjärtat, förstorad lever och vätska i lungor samt kring hjärtat. Vi har kämpat med en rygg diagnosiserad spondylos, vilket innebär att hans ryggkotor växer ihop (Går att läsa mer om det här)

 

Otto är 7 år och har varit med på valpkurs, grundkurs, rallylydnad, klickerkurs, utan ett ord, nosework, skvallerträning och inkallning! Han har provat på agility, blodspår, personspår och har gått på flera utställningar (resultat längre ned). Han hade tävlingsdebut i Rallylydnad 2013 med två poäng från godkänt. Efter alla sjukdomar och veterinärvistelser hoppas vi kunna tävla igen under 2018 bara vi lyckas tygla allergin, men först väntar en freestylekurs!

 

~Surround Cool Jazz "Svante"~

  

Surround Cool Jazz "Svante" är en petit basset griffon vendéen och föddes 2017-04-28 i Växsjö tillsammans med sina sju syskon Surround Crescendo, Surround Con Modo, Surround Con Amore, Surround Come Prima, Surround Carillion och Surround Calypso.

Svante kom hem till mina föräldrar på midsommarafton 2017! Han vet precis vad han vill och inte vill - vilket är otroligt charmigt! En riktigt härlig utmaning! 

Svante kommer förhoppningsvis kunna haka på mig på olika tävlingar i rallylydnad, utställning, rallymix och nosework framöver! 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Besök gärna min företagssida 

www.hundklimpen.se      

~ Månadens inlägg: ~

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Kategorier ♥~

~Arkiv ♥~

~Förra året detta datum:~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Kurser jag gått ♥~

Valpkurs: Färdig 2011

Grundkurs: Färdig 2012

Klickerkurs: Färdig 2012

Rallylydnad: Färdig 2012

Personspår: Provat på 2013

Skvallerträning/ink.: Färdig 2013

Tävl.förb.rally: Färdig 2013

Agility: Provat på 2015

Utan ett ord: Färdig 2015

Nosework: Färdig 2016

Läger Äger: Färdig 2016

Läger Äger: Färdig 2017

Freestyle: Väntas 2018

 

Instruktörsutbidning: Färdig 2014  

Rallymixutbildning: Färdig 2017

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Prickigabandet! ♥~

  Klicka på bilden för att hjälpa vanvårdade och hemlösa hundar!  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Första utställningen ♥~

MyDog Göteborg:

Lördagen den 7/1-12: 4:e bästa juniorhane (Excellent)

 

Söndagen den 8/1-11: 3:dje bästa juniorhane (Excellent)

 

Historia dag 1

Historia dag 2

Kritiker

~Andra utställningen ♥~

  

Wästmanlands kennelklubb Västerås:

Söndagen den 29/4-12: 2a bästa juniorhane (Very Good)

 

Historia

kritik

~Tredje utställningen ♥~

BostonShow Jönköping (off.):

Lördagen den 19/5-12: 3dje bästa juniorhane (Excellent)

 

Historia 

Kritik

~Fjärde utställningen ♥~

 

Stockholm hundmässa:

Söndagen den 16/12 -12 

Bästa unghunds hane (excellent) med CK samt 4:e bästa hane av Bostons.

 

Historia 

Kritik

~Femte utställningen ♥~

 

MyDog Göteborg:

Torsdagen den 3/1 -13 Bästa unghunds hane (excellent) med CK, reserv certifikat och reserv C.A.C.I.B samt 2:a bästa hane av Bostons.

 

Kritik

 

Fredagen den 4/1 -13 Bästa unghund. (Excellent)

 

Kritik 

~Sjätte utställningen ♥~

 

Askersund

2 placering. Excellent.

~Sjunde utställningen ♥~

Bostonshow Jönköping (Inoff):

Lördagen den 16/5-15: 2a bästa hane i öppenklass HP

samt 5e bästa hanhund   

 

Kritik

Historia

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Första rallylydnadstävlingen ♥~

  

Kristinehamns BHK

20 april 2013

68p/100p

~Andra rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK
29 augusti 2015

A: 26/100p

B: Disk/100p

Beskrivning från dagen

~Tredje rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK
30 augusti 2015

A: 65/100p

B: 30/100p

Beskrivning från dagen

~Fjärde rallylydnadstävlingen ♥~

 

Kungsörs HundArena

4 mars

68/100p

Domarens val/hederspris

Beskrivning från dagen

 

~Femte rallylydnadstävlingen ♥~

 

Lindesberg

2 april 2018

A) 60/100p (Otto)

    Disk (Svante)

B) 52p/100p

    Disk (Svante)

Beskrivning från dagen

~Sjätte rallylydnadstävlingen ♥~

 

Kungsörs HundArena

8 april 2018

Disk (Svante)

2/100p (Otto)

Beskrivning från dagen

~Sjunde rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK

28 april 2018 med Otto

A) 51/100

B) 86/100p 

Beskrivning från dagen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Patella & Katarakt~

 

♥ Tidig katarakt; hereditärt fri 

 

♥ Chandis Yoda, patella, medialt grad 0! ♥

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Hundstallet.se ♥~

Vi har skänkt 7940kr, ge en gåva du med!  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Bilder tagna med:~

 

Samsung Galaxy S5 

 

Samsung Galaxy S III

HTC Wildfire

 

HTC Desire

Canon IXUS 130

Olympus E-520

Canon EOS 550D    


Skapa flashcards