Lilla Otto

Alla inlägg under januari 2017

Av Beatrice - 30 januari 2017 12:32

 

Vi jobbar bort hullet just nu... okej? Haha 


Otto är vekligen en riktig myshög! På senaste tiden märks det att hans smärta är borta, han är gladare och vill ha mer bus och mys! Det är så underbart att se att han är på god väg tillbaka, för nu är kortisonet borta och Gabapentinet ska slussas ut nu med. Såhär ser planen ut:

Idag - En kapsel

Tisdag - Nada

Onsdag - En kapsel

Torsdag - Nada

Fredag - En kapsel (rehab)

Lördag - Nada

Söndag - Nada

Måndag - En kapsel

Tisdag - Friii!


 

Av Beatrice - 30 januari 2017 12:32

 

Vi jobbar bort hullet just nu... okej? Haha 


Otto är vekligen en riktig myshög! På senaste tiden märks det att hans smärta är borta, han är gladare och vill ha mer bus och mys! Det är så underbart att se att han är på god väg tillbaka, för nu är kortisonet borta och Gabapentinet ska slussas ut nu med. Såhär ser planen ut:

Idag - En kapsel

Tisdag - Nada

Onsdag - En kapsel

Torsdag - Nada

Fredag - En kapsel (rehab)

Lördag - Nada

Söndag - Nada

Måndag - En kapsel

Tisdag - Friii!


 

Av Beatrice - 28 januari 2017 12:58

Jag borde ha väntat, men jag kunde inte hålla mig... Jag tar ju examen i juni och har haft planer på att göra något kul då. Så jag tänkte bjuda in de närmaste för en fest helt enkelt. Därför bestämde jag mig för att göra fina inbjudningskort. Men när jag va på Promotionmorgon och delade ut visitkort igår morse insåg jag att mina visitkort höll på att ta slut också!

 

Ovan är mitt gamla visitkort.

Den efter blev resultatet på nya visitkorten!

(Nu hade jag velat flytta allt lite åt vänster, mailat om det. Mailat dem och detta är resultatet nu...)


Nedan är det skyltar som jag kommer kunna slå ned i gräset när jag har kurser i parker.

     

Sneakpeak på mina inbjudningskort! Så nöjd och kommer se så lyxiga ut!

 

Vad kalaset gick på?

250 visitkort

2 plastskyltar

2 skylthållare

30 inbjudningskort

...

709kr

Av Beatrice - 27 januari 2017 22:29

Vadå jag? Nääääe...


Nu har han inte rört dom, men ser ungefär så ut på honom, haha! Hade så mycket energi idag, trots att vi gick runt Marieberg igår på 5 km så var han inte nöjd ikväll. Han tycker jag är svintråkig, ännu mer nu när jag ska köra hemtenta i en vecka! Stackarn. Hur som helst betsämde jag mig för att träna en en positiv känsla till selen idag, han backar alltid när den kommer fram så nu jobbade vi med positiv förstärkning när selen kom fram. Inga backningar alls, bara "Fort kärring, jag svälter!"... Så det är ett bra tecken!


Jag vet inte om jag uppdaterat er i utbildningarna jag ska gå i år med Otto? En av dom blir utan Otto, men annars ska han med mig! Ser fram emot allting så himla mycket, speciellt i att få nörda ner mig i hundspråk! Nu börjar Ottos rygg bli riktigt bra också så jag ser fram emot det här!


Läger äger!:
Martina Sunnås - Freestyle
Malin Andersson från Dogparkour Sweden - Dogparkour
Britt Andersson leg. sjukgymnast - Rörelseanalys och grundträning
Britt Nylund författare till boken "Nosework, allt du behöver veta" från Britts hundkurser - Nosework


Attityd Hundkunskap: 
"Detta  är hunden": Väntas januari 2017
"Rädslor, stress och språk": Väntas mars 2017
Instruktörer: Jenny Marek & Jessica Mann
  


Av Beatrice - 23 januari 2017 08:03

Jag tänkte att det var på sin plats att förklara för er vad som händer, det var nämligen ett tag sedan jag skrev ordentligt här. Några av er är ändå gulliga och tittar in dagligen, tack!


För min del har jag påbörjat min kandidatkurs på universitetet, jag kommer under våren läsa retorik C och beräknas ta examen sista maj. Jag har även släppt en ny hemsida till mitt företag www.hundklimpen.se och fått väldigt fina kommentarer av den, så himla tacksam! Jag har även blivit ambassadör för Drivhuset i Örebro, känns jättekul att få vara en del av teamet och att även få möjlighet att skriva upp det på mitt CV! Slutligen är jag kvar på EM möbler och försöker skriva upp en plan för hur min sommar kommer se ut eftersom jag kommer sommarjobba där (dags att söka heltid också, kommer dock ha som krav att få ha med Otto!).


För Ottos del är det lite vågigt. Han är bättre nu än innan jul, så han börjar helt klart komma tillbaka igen. Han är nere på 1,25 mg kortison prednisolon och en kapsel med Gabapentin, förhoppningsvis får sista kortisonet tas bort nu i veckan beroende på hur han reagerar på rehab i morgon. Förra veckan var han nämligen smärtfri! Igår var vi ute och gick i en timma i blåst och regn, han brukar inte få vara ute så länge nu men jag ville att hans muskler skulle få jobba igenom samt att han skulle få utlopp för energi (som han innan lagt på att visa hur mycket han älskar att bli serverad mat). Han behöver fortfarande gå ned ca 0,5kg och just därför är det ännu bättre att han kan få komma ut och röra sig nu när det inte är halt underlag!


Idag ska vi klippa klor, lämna tillbaka en klosax jag köpte förra veckan och så har jag en privatkund i eftermiddag!

 

  Nu har jag dessutom köpt 5 bilder på oss från lägret i somras! Det betyder att loggorna från fotografen är borta och de pryder hemsidan lite bättre nu!

 

Av Beatrice - 18 januari 2017 21:48


Vid 21.30 släpptes min nya hemsida!

Jag är otroligt stolt och nöjd över den! Trots att jag funderade på att vänta i ca 10 dagar till innan den skulle publiceras så kunde jag inte länge hålla mig, nu är den uppe och jag får gärna korrigeringar efter hand om jag upptäcker något!


 Vill ni in och såga hemsidan får ni mer än gärna göra det, tala bara om vad jag ska förbättra!   


   www.hundklimpen.se   

Av Beatrice - 17 januari 2017 19:43

Uppdateringen här har varit under all kritik... Men det finns en förklaring, men än får ni inte se anledningen, men ni kan få höra vad som är på gång! Jag har nämligen börjat göra en ny hemsida till mitt företag, den blir SÅ fin! SÅ proffsig i jämförelse med hur den ser ut nu, jag skäms att länka till den nästan... Den 27 eller tidigare räknar jag med att kunna släppa hemsidan! Håll ögonen öppna!


www.hundklimpen.se 

(Jag får skämmas ett tag till...)

 


Av Beatrice - 8 januari 2017 20:31

Jag har skrivit ned lite mål med 2017, det gäller bara hundlivet så inget annat. Förhoppningsvis uppfyller vi det mesta, men mitt viktigaste mål är att Otto blir bra 2017!


  • Fortsätta jobba med frisignal
  • Lägga fler viltspår till Otto
  • Få Ottos spondylos att växa klart så vi kan gå vidare
  • Utvärdera om det är allergi för ägg eller laktos (båda?) Otto har
  • Bygga upp en grund för att en till vovve ska entra familjen
  • Medverka i Läger Äger i juli
  • Om Otto är bra - starta i rallylydnad i december
    (Uppdateras efterhand)

 

~Beatrice Pettersson~

  

Beatrice är 27 år och har kandidatexamen i retorik och kommunikativt ledarskap. 

 

Under 2013 utbildade hon sig till hundinstruktör hos Hundenshus Göteborg/Örebro. Hon tog examen i mars 2014 och är Diplomerad Hundinstruktör och driver nu Hundklimpen i Örebro där hon bland annat är utbildad domare i rallymix. Utöver Hundklimpen jobbar hon även i en djuraffär.

 

Kontakt: beatricepettersson@gmail.com

~Lilla Otto "Chandis Yoda"~

        

Chandis Yoda "Otto" är en Bostonterrier och föddes 2011-04-01 tillsammans med sina två syskon Chandis Yrhätta och Chandis Yoshi. Otto har haft en jobbig uppväxt med en hel del sjukdomar. Han har konstaterad allergi, men mot vad vet vi inte ännu men förmodligen laktos och ägg/kyckling. Otto åkte för 3 år sedan in akut med nervrycknigar som visade sig att vara på grund av förstorat hjärta och att klaffarna till hjärtat läckte, blåsljud på hjärtat, förstorad lever och vätska i lungor samt kring hjärtat. Vi har kämpat med en rygg diagnosiserad spondylos, vilket innebär att hans ryggkotor växer ihop (Går att läsa mer om det här)

 

Otto är 7 år och har varit med på valpkurs, grundkurs, rallylydnad, klickerkurs, utan ett ord, nosework, skvallerträning och inkallning! Han har provat på agility, blodspår, personspår och har gått på flera utställningar (resultat längre ned). Han hade tävlingsdebut i Rallylydnad 2013 med två poäng från godkänt. Efter alla sjukdomar och veterinärvistelser hoppas vi kunna tävla igen under 2018 bara vi lyckas tygla allergin, men först väntar en freestylekurs!

 

~Surround Cool Jazz "Svante"~

  

Surround Cool Jazz "Svante" är en petit basset griffon vendéen och föddes 2017-04-28 i Växsjö tillsammans med sina sju syskon Surround Crescendo, Surround Con Modo, Surround Con Amore, Surround Come Prima, Surround Carillion och Surround Calypso.

Svante kom hem till mina föräldrar på midsommarafton 2017! Han vet precis vad han vill och inte vill - vilket är otroligt charmigt! En riktigt härlig utmaning! 

Svante kommer förhoppningsvis kunna haka på mig på olika tävlingar i rallylydnad, utställning, rallymix och nosework framöver! 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Besök gärna min företagssida 

www.hundklimpen.se      

~ Månadens inlägg: ~

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Kategorier ♥~

~Arkiv ♥~

~Förra året detta datum:~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Kurser jag gått ♥~

Valpkurs: Färdig 2011

Grundkurs: Färdig 2012

Klickerkurs: Färdig 2012

Rallylydnad: Färdig 2012

Personspår: Provat på 2013

Skvallerträning/ink.: Färdig 2013

Tävl.förb.rally: Färdig 2013

Agility: Provat på 2015

Utan ett ord: Färdig 2015

Nosework: Färdig 2016

Läger Äger: Färdig 2016

Läger Äger: Färdig 2017

Freestyle: Väntas 2018

 

Instruktörsutbidning: Färdig 2014  

Rallymixutbildning: Färdig 2017

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Prickigabandet! ♥~

  Klicka på bilden för att hjälpa vanvårdade och hemlösa hundar!  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Första utställningen ♥~

MyDog Göteborg:

Lördagen den 7/1-12: 4:e bästa juniorhane (Excellent)

 

Söndagen den 8/1-11: 3:dje bästa juniorhane (Excellent)

 

Historia dag 1

Historia dag 2

Kritiker

~Andra utställningen ♥~

  

Wästmanlands kennelklubb Västerås:

Söndagen den 29/4-12: 2a bästa juniorhane (Very Good)

 

Historia

kritik

~Tredje utställningen ♥~

BostonShow Jönköping (off.):

Lördagen den 19/5-12: 3dje bästa juniorhane (Excellent)

 

Historia 

Kritik

~Fjärde utställningen ♥~

 

Stockholm hundmässa:

Söndagen den 16/12 -12 

Bästa unghunds hane (excellent) med CK samt 4:e bästa hane av Bostons.

 

Historia 

Kritik

~Femte utställningen ♥~

 

MyDog Göteborg:

Torsdagen den 3/1 -13 Bästa unghunds hane (excellent) med CK, reserv certifikat och reserv C.A.C.I.B samt 2:a bästa hane av Bostons.

 

Kritik

 

Fredagen den 4/1 -13 Bästa unghund. (Excellent)

 

Kritik 

~Sjätte utställningen ♥~

 

Askersund

2 placering. Excellent.

~Sjunde utställningen ♥~

Bostonshow Jönköping (Inoff):

Lördagen den 16/5-15: 2a bästa hane i öppenklass HP

samt 5e bästa hanhund   

 

Kritik

Historia

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Första rallylydnadstävlingen ♥~

  

Kristinehamns BHK

20 april 2013

68p/100p

~Andra rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK
29 augusti 2015

A: 26/100p

B: Disk/100p

Beskrivning från dagen

~Tredje rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK
30 augusti 2015

A: 65/100p

B: 30/100p

Beskrivning från dagen

~Fjärde rallylydnadstävlingen ♥~

 

Kungsörs HundArena

4 mars

68/100p

Domarens val/hederspris

Beskrivning från dagen

 

~Femte rallylydnadstävlingen ♥~

 

Lindesberg

2 april 2018

A) 60/100p (Otto)

    Disk (Svante)

B) 52p/100p

    Disk (Svante)

Beskrivning från dagen

~Sjätte rallylydnadstävlingen ♥~

 

Kungsörs HundArena

8 april 2018

Disk (Svante)

2/100p (Otto)

Beskrivning från dagen

~Sjunde rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK

28 april 2018 med Otto

A) 51/100

B) 86/100p 

Beskrivning från dagen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Patella & Katarakt~

 

♥ Tidig katarakt; hereditärt fri 

 

♥ Chandis Yoda, patella, medialt grad 0! ♥

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Hundstallet.se ♥~

Vi har skänkt 7940kr, ge en gåva du med!  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Bilder tagna med:~

 

Samsung Galaxy S5 

 

Samsung Galaxy S III

HTC Wildfire

 

HTC Desire

Canon IXUS 130

Olympus E-520

Canon EOS 550D    


Skapa flashcards